سه بازاریابی ایران، تحقیقات بازاریابی، دپارتمان بازاریابی، انجمن علمی تحقیقات با

ساعت | نویسنده:Marketing مشاور، مدرس،محقق و مجری بازاریابی، فروش | ( نظر بدهید )

آموزش در محل کار شما برای کارکنان سازمان و شرکت شما (آموزش بازاریابی، فروش، مذاکره، برند و تبلیغات)

 

 

 

علی خویه www.khooyeh.com، مدرس دانشگاه، مدرس دوره های کاربردی و اجرایی در زمینه مدیریت، ایزو، بازاریابی، فروش، تبلیغات و خلاقیت، با 16 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی مرجع و کاربردی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مدرسMBA , DBA، تدریس و آموزش در صدها کارخانه و شرکت در سراسر کشور و خاورمیانه، سخنران برتر ده ها سمینار مختلف، تالیف و ترجمه چندین کتاب کاربردی و پرفروش در کشور، مدرس نمونه در چندین موسسه آموزش عالی کشور، مشاوره و آموزش در بیش از صدها کارخانه و شرکت، مجری بیش از 200 پروژه در سراسر کشور، مشاور مدیران عامل مطرح کشور، مجری افزایش فروش بیش از صدها شرکت و سازمان، مهمان و کارشناس برنامه های صدا و سیما، عضو انجمن های معتبر اروپا و آمریکا، ریاست انجمن مهندسی فروش ایران، ریاست انجمن برند ایران، موسس و بنیانگذار آکادمی مذاکره در ایران، موسس مدرسه فروش و بازارگانی ایران و....  www.khooyeh.ir  09122991608   

 

 

 

 

ساعت | نویسنده:Marketing مشاور، مدرس،محقق و مجری بازاریابی، فروش | ( نظر بدهید )

 نکات مهم درباره تحقیقاتبازار(SDEMS)

 

 

 

ali khooyeh marketing education  (2)

علی خویه ، مدرس دوره های تخصصی مهندسی فروش

 

در مورد تهیه تحقیقات بازار و تهیه برنامه های بازاریابی و تبلیغات دپارتمان نکات مهمی که می توان توجه کرد شامل موارد زیر می باشد.

  •  دپارتمان تخصصی فروش باید در زمینه های مختلف، اطلاعات مناسب وجامعی از بازار ایران ( اطلاعاتی در حوزه های جمعیت  و توزیع آن و هرم سنی ایران، تولید، تقاضا، عرضه، رقابت، جذابیت بازار، روندهای آینده،  مشابه، تکنولوژی و ...) داشته باشد .
  • آمارهای اساسی و مهم  موجود در وزارتخانه ها، مشاوران ، بازار و بانک اطلاعات و ..... باید جمع آوری و مرتباً بهنگام شود و در کلینیک  وجود داشته باشند.

 

  • در گزارش بررسی ایده دپارتمان تخصصی فروش باید از اطلاعات و آمار تحقیقات بازار بصورت مستدل استفاده کرد
  • ارائه ی خدمات مشاوره و فروش حرفه ای  در زمینه انجام تحقیقات بازار   بصورت اختصاصی برای متقاضیان.
  • طراحی برنامه های بازاریابی و تبلیغات نمونه مبتنی بر واقعیت در حوزه های مختلف  فروش   
  • تهیه جزوه آموزشی جذاب – ساده و کاربردی برای متقاضیان مراجعه کنندگان و دست اندرکاران
  • تنظیم و تدوین جزوه آموزشی جذاب در مورد فروشندگی و مذاکره دپارتمان تخصصی فروش بهمراه مثالهای کاربردی   ،
  • تهیه نرم افزار طراحی برنامه بازاریابی و تبلیغات
  •  تنظیم استانداردهای برنامه بازاریابی و تبلیغات
  • ارائه ی ایده های جدید و مدل های  آماده  شده ی دپارتمان تخصصی فروش بر اساس نیازهای بازار
  • فروشندگی تخصصی ی خدماتی و فروشندگی تخصصی ی مبتنی بر فن آوری اطلاعات
  •  ارائه ی کتابچه های نحوه ی مدیریت و توسعه ی فروشندگی تخصصی  در حوزه های مختلف .  
  • ارائه ی جزوه ی راهنمای انواع بازاریابی و  فروشندگی تخصصی  و ویژگی های هر یک از آنها ،  
  • مستند کردن تجربیات دپارتمان تخصصی فروشی آنها در قالب جزوه های مشاوره ای ،
  • مشاوره در امور بکارگیری و استفاده بهینه از تکنولوژی مناسب هر بخش بازار .


 

  • تأکید بر استفاده کاربردی و بهینه از امکانات مجازی و مبتنی بر IT  در دپارتمان تخصصی فروش
  • تهیه لیستی از مراکز و شرکتهای تحقیقاتی و تخصصی
  • ارائه مشاوره های تخصصی توسط کارشناسان سازمان ها و شرکتهای مربوط بصورت اختصاصی و یا گروهی رودررو ،
  • جزوه راهنمای نحوه مذاکره و حضور موثر در جلسات  ،
  •  نحوه عقد  قرارداد  و  مشخصات قراردادها در حوزه های مختلف (قرارداد فروش، خرید و انتقال  فن آوری ، اخذ نمایندگی،  Joint Ventureو...) ،
  • مشاوره های تخصصی رودررو توسط کارشناسان حقوقی و متخصص در حوزه دپارتمان تخصصی فروش و ارائه نمونه های کاربردی و واقعی  مثبت و منفی در مورد عقد قرارداد .

 khooyeh.com

  • استفاده از اینترنت و ایجاد فروم های بحث و تبادل نظر میان مشتریان در حوزه های مختلف دپارتمان تخصصی فروش  ،
  • تهیه گزارشات آماری و تحلیلی از گفتگوها و تبادل نظرات مشتریان و خریداران
  • بخشوبسایت و تهیه تیم حرفه ای طراحی و نگهداری وب سایت
  • محتوای علمی و اطلاعاتی این بخش توسط کارشناسان و مشاوران )ژورنالیستهای متخصص و حرفه ای) تهیه و تدوین می شود   ،
  • این وب سایت باید کاملا علمی – جذاب – کاربردی و روز آمد  باشد   ،
  • وب سایت باید نقطه تماس اولیه مرکز با مخاطبین باشد بعبارتی مخاطبین و مراجعین در ابتدا از طریق مراجعه به وب سایت اطلاعات اولیه را   دریافت کرده و در مرا حل بعدی باید از سایر وسیله های ارتباطی از جمله حضور فیزیکی در(SDEMS)  استفاده کند .
  • از طریق ایجاد  Membership Club اطلاعات بسیار مفیدی از انواع نیازها و خواسته های مراجعان و مخاطبین جمع آوری کرد، این امر می تواند درسیاستگذاری های کلان (SDEMS)بسیار مفید واقع شود .
  • مجله الکترونیکی  و فروشندگی تخصصی ی کوچک ، جزو قسمت های فعال وب سایت باید باشد این امر در مرحله اول باید بصورت ماهانه و در   مراحل بعدی بصورت هفته ای برای اعضا  فرستاده شود .
  • برقراری ارتباط تعاملی از طریق   e-mail باید جزو رویکردهای اصلی (SDEMS)باشد.
  • طراحی دوره های الکترونیکی در حوزه های مختلف دپارتمان تخصصی فروش
  • یکی از رویکردهای اصلی (SDEMS)باید تبلیغات گسترده در مورد خدمات (SDEMS)

 

  • o       گردآوری و تالیف: استاد علی خویه www.khooyeh.com، مدرس دانشگاه، مدرس دوره های کاربردی و اجرایی در زمینه مدیریت، ایزو، بازاریابی، فروش، تبلیغات و خلاقیت، با 16 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی مرجع و کاربردی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مدرس MBA , DBA، تدریس و آموزش در صدها کارخانه و شرکت در سراسر کشور و خاورمیانه، سخنران برتر ده ها سمینار مختلف، تالیف و ترجمه چندین کتاب کاربردی و پرفروش در کشور، مدرس نمونه در چندین موسسه آموزش عالی کشور، مشاوره و آموزش در بیش از صدها کارخانه و شرکت، مجری بیش از 200 پروژه در سراسر کشور، مشاور مدیران عامل مطرح کشور، مجری افزایش فروش بیش از صدها شرکت و سازمان، مهمان و کارشناس برنامه های صدا و سیما، عضو انجمن های معتبر اروپا و آمریکا، ریاست انجمن مهندسی فروش ایران، ریاست انجمن برند ایران، موسس و بنیانگذار آکادمی مذاکره در ایران، موسس مدرسه فروش و بازارگانی ایران و....  www.khooyeh.ir  09122991608   

 

 

 

/ 0 نظر / 34 بازدید