اسرار تجارت بین الملل آکادمی تجارت بین الملل کلینیک تجارت بین الملل دپارتمان تجارت بین الملل نوابغ تجارت بین الملل مدرسه
 
لینک دوستان
->
پيوندهای روزانه
نویسنده: گروه آموزش تحقیق مشاوره و اجرا - مدیریت بازاریابی ارتباطات فروش تبلیغات خلاقیت www.khooyeh.com - ۱۳٩٠/۵/٢۳

فهرست کتاب اسرار تجارت بین الملل تالیف و ترجمه علی خویه   09122991608www.khooyeh.com www.alikhooyeh.blogfa.com  www.marketingmanagement.mihanblog.com

 

نشر مهربان  66409181 تهران

 

 

فهرست کتاب اسرار تجارت بین الملل تالیف و ترجمه علی خویه   09122991608www.khooyeh.com www.alikhooyeh.blogfa.com  www.marketingmanagement.mihanblog.com

 

نشر مهربان  66409181 تهران

 

فصل 1 - مدیریت و مهندسی عوامل تجاری بیش از تجارت بین‌الملل

1-1- تصمیم‌گیری‌های اصلی ورود به بازارهای خارجی                                           21

1-1-1- اول این که چرا باید شروع به تجارت بین‌الملل نمود؟                            21

1-1-2- دوم این که چگونه وارد بازارهای بین‌المللی شد؟                         21

1-1-3- سوم این که به کدام بازارها وارد شوند؟                                22

1-1-4- چهارم این که در چه زمانی وارد شوند؟                                22

1-1-5- پنجم این که در چه مقیاس یا اندازه‌ای وارد بازار خارجی گردند؟    22

1-2- بازاریابی بین‌الملل و راهکارهای ورود به بازار بین‌المللی                22

1-2-1- تعریف بازاریابی بین‌الملل                                         23

1-2-2- چند روش تجارت بین‌الملل در جهان مرسوم است؟                24

1-3- روش‌های شروع تجارت و بازرگانی بین‌الملل                          25

1-3-1- اسرار ثبت شرکت‌های خارجی در ایران                              25

1-3-2- اسرار ثبت شعبه‌ی شرکت‌های خارجی 27

1-2-3- مراحل ثبت شعبه یا نمایندگی شرکت خارجی                      27

1-3-4- 30 نکته‌ی کلیدی در خریدهای خارجی                              29

1-3-5- تجریه و تحلیل بازارهای خارجی                              32

1-4- اهداف بخش خرید                                              33

1-4-1- توان‌مندی‌های خرید                                      34

1-4-2- اصول مهم در خرید                                          35

1-4-3- ارتباط بخش خرید با دیگر واحدهای سازمان                 35

1-4-4- هزینه‌های خرید                                              35

1-4-5- خرید از منابع داخلی یا خارجی                            36

1-4-6- محاسن ساخت به جای خرید                              37

1-4-7- گونه‌های نظام خرید                                37

1-4-8- اقسام خرید                                            38

1-4-8-1- خریدهای برنامه‌ریزی شده                          38

1-4-8-2- خرید‌های موردی                                      38

1-4-8-3- خریدهای متمرکز                                      38

1-4-8-4- خریدهای غیرمتمرکز                                     39

1-4-9- انواع خریدها از نظر کمیت (مبلغ)                           39

1-4-9-1- خریدهای جزیی                                            39

1-4-9-2- خریدهای متوسط                                         39

1-4-9-3- خریدهای عمده                                           40

1-4-10- فرایند خرید                                                40

1-4-10-1- تشخیص نیاز                                         40

1-4-10-2- انتخاب تامین کنندگان                               40

1-4-10-3- انجام سفارش                                        41

1-4-10-4- پیگیری سفارش                                       41

1-4-10-5- دریافت سفارش                                       41

1-4-10-6- بازرسی و کنترل اجناس خریداری شده              41

1-4-11- اسناد اساسی خرید                                      42

1-4-12- خرید خارجی                                               43

1-4-12-1- مراحل خرید خارجی                                    43

1-4-12-2- تهیه پروفرما                                              43

1-4-12-3- مراحل ا نجام ثبت سفارش                             44

1-4-13- نحوه‌ی محاسبه‌ی قیمت و حمل کالای خریداری شده     45

1-5- مذاکره                                                              46

1-5-1- ارتباط                                                       46

1-5-2- ارکان مذاکره                                                46

1-5-3- تعریف مذاکره                                                 47

1-5-4- فرایند مذاکره                                                  47

1-5-5- مراحل مذاکره                                                 47

1-5-6- تنظیم استراتژی‌ها و تاکتیک‌ها                               48

1-5-7- مدل برنامه‌ریزی مذاکره                                   48

1-5-8- برنامه‌ریزی عملیاتی برای  مذاکره                          49

1-5-9- بررسی نتایج مذاکره                                         50

1-5-10- نکات مهم در مذاکرات بازاریابی بین‌المللی                 50

1-5-11- تاکتیک‌های مهم در فرایند مذاکره:                          50

1-6- اسناد مورد نیاز برای بازرگانی خارجی                           51

1-6-1-کارت بازرگانی                                                    51

1-6-2- پروفرما                                                       51

1-6-3- اجازه‌ی ورود و فرم درخواست ثبت سفارش               52

1-6-4- قراردادها                                                       52

1-7-  پیگیری‌های خرید خارجی                                      56

1-8- شرایط تجارت بین‌الملل (اینکوترمز)2000                       58

1-9- راز مشتری شناسی در بازاریابی بین‌الملل                        59

1-10- عوامل مؤثر در ورود به بازارهای بین‌المللی                     61

1-10-1- عوامل جغرافیایی                                         61

1-10-2-  عوامل رقابتی                                             62

1-10-3- تصمیم‌گیری ورود به بازار                                     63

1-10-4- شرایط ورود شرکتها به بازار بین‌المللی                      64

1-10-5- علل ورود شرکتها به بازار بین‌المللی                         64

1-10-6- استراتژی‌های ورود به بازار جهانی 65

1-10-6-1- فروش خارجی از طریق خریداران داخلی           65

1-10-6-2-فروش از طریق شرکتهای توزیع کننده‌ی دیگر 66

1-10-6-3- مزایای شرکتهای مدیریت صادرات                    66

1-10-6-4- معایب شرکتهای مدیریت صادرات                 66

1-10-6-5- معیارهای شناسایی نمایندگی‌های فروش         66

1-10-6-6- معیارهای انتخاب یک نمایندگی فروش                  66

1-10-6-7- دلایل عمده‌ی انتخاب استراتژی‌های تولید در خارج از کشور        67

1-10-6-8- مزایای روش حق‌الامتیاز                                             67

1-10-6-9- معایب روش حق‌الامتیاز                                          67

1-10-6-10- کاهش معایب روش اعطای مجوز تولید                     68

1-10-6-11- مونتاژ                                                         68

1-10-7- صادرات                                                            68

1-10-7-1- تعریف صادرات                                                69

1-10-7-2- شرایط صادرات                                               69

1-10-7-3- اصول و قواعد صادرات                                       70

1-10-7-4- صادرات کالا با استفاده از بروات اسنادی صادراتی           71

1-10-7-5- انواع بروات وصولی                                             72

1-10-7-6- نحوه‌ی دریافت وجه برات اسنادی                            73

1-10-7-7- نقش اطلاع‌رسانی در صادرات                               74

1-10-7-8- صادرات قطعی                                             75

1-10-7-9- صادرکننده‌ی بازارچه‌ی مرزی                                  76

1-10-7-10- انواع کالاهای صادراتی                                         77

1-10-7-11- قیمت‌گذاری کالای صادراتی توسط گمرک ایران             78

1-10-7-12- مراحل صدور کالا در بازارچه‌ی مشترک مرزی              79

1-10-7-13- تنظیم اظهارنامه                                             80

1-10-7-14- واریز هزینه‌های گمرکی                                  82

1-10-7-15- ارزیابی کالاهای صادراتی                            83

1-10-7-16- صدور اسناد ترخیص                                 84

1-10-7-17- خلاصه‌ی مراحل صدور کالا                        84

1-8-10- واردات                                                   86

1-10-8-1- واردکننده‌ی کالا در بازارچه مرزی                 86

1-10-8-2- واردات قطعی                                        86

1-10-8-3- واردات از طریق بازارچه‌های مرزی                  89

1-10-8-4- انواع کالا از لحاظ شرایط ورود                      89

1-10-8-5- واردات در بازارچه‌های مرزی                         90

1-10-8-6- تشریفات ترخیص                               92

1-10-8-7- تجارت و واردات کالاهای بهداشتی             93

1-11- اسرار ضمانت‌نام‌ها و اسناد بازرگانی بین‌الملل          96

1-11-1- اسناد بازرگانی خارجی ملی                          96

1-11-2- اسناد بازرگانی خارجی بین‌المللی                     96

1-11-3- گواهی مبدأ                                            97

1-11-4- ثبت سفارش                                          97

1-11-5- بارنامه Bill of lading (B/L)                           98

1-11-6- پروفرما یا سیاهه‌ی بازرگانی                             98

1-11-6-1- سیاهه‌ی گواهی شده (Certified Invoice)        98

1-11-6-2- سیاهه‌ی کنسولی (Consular Invoice)           98

1-11-7- آفر یا سفارش                                            98

1-11-8- فرم درخواست گشایش اعتبار اسنادی                98

1-11-9- اظهارنامه‌ی گمرکی                                          100

1-11-10- پروانه سبز گمرکی                                         100

1-11-11- ضمانت‌نامه‌ی پیش پرداخت APG                       100

1-11-12- لیست عدل‌بندی  (Packing- list)                        101

1-11-13- گواهی استاندارد                                             102

1-11-14- گواهی بهداشت (حسب مورد)                      103

1-11-15- قبض انبار                                          103

1-11-16- گواهی بازرسی                                     105

1-11-17- وکالت‌نامه                                            105

1-11-18- ترخیصیه                                             105

1-11-19- قبض انبار                                            106

1-11-20- انواع ضمانتنامه‌های ارزی                            106

1-11-21- ضمانتنامه‌ی بانکی چیست؟                          107

1-11-22- انواع ضمانتنامه‌ی بانکی از نقطه نظر موضوعی     107

1-11-22- 1- ضمانتنامه‌ی شرکت در مناقصه/ مزایده        107

1-11-22- 2- ضمانتنامه‌ی حسن انجام کار/تعهدات          108

1-11-22- 3- ضمانتنامه‌ی پیش پرداخت                    108

1-11-22- 4-  ضمانتنامه‌ی استرداد کسور وجه‌الضمان         108

1-11-22- 5- ضمانتنامه‌ی گمرکی                              109

1-11-22- 6-  ضمانتنامه‌ی تعهد پرداخت                       109

1-11-22-7-  سایر ضمانتنامه‌ها                                 109

1-11-23- انواع ضمانتنامه‌های بانکی از نظر نحوه‌ی صدور 110

1-11-23-1- ضمانتنامه‌های مستقیم                         110

1-11-23-2- ضمانتنامه‌های غیرمستقیم                    110

1-11-24- انواع ضمانتنامه‌های بانکی از نقطه نظر فعالیت اقتصادی    110

1-11-24-1-  ضمانتنامه‌های صادراتی                                  111

1-11-24-2-  ضمانتنامه‌های وارداتی                                111

1-11-25- قانون حاکم بر ضمانتنامه‌ها                               111

1-11-26- مقررات موضوعه از طرف اتاق بازرگانی بین‌المللی پاریس     112

1-11-27- اعتبار خریدار                                                    112

1-11-28- ریفاینانس                                                       113

1-11-29- فاینانس (اعتبار اسنادی بلند مدت)                        113

1-11-30- ریفاینانس (اعتبار اسنادی کوتاه مدت)                   114

1-12- اصطلاحات بین‌المللی حمل و نقل                                       114

1-13- حقوق، عوارض و هزینه‌های بندر بر کشتی‌ها در بنادر جنوبی        122

1-14- بعضی از اصطلاحات رایج در حمل هوایی                            123

1-15- بارنامه‌ی هوایی                                                         123

1-16- برات اسنادی                                                           125

1-17- انواع برات وصولی                                              125

1-17-1- برات وصولی ساده                                           126

1-17-2- برات وصولی اسنادی                                       127

1-17-3- اعتبار اسنادی پشت به پشت اتکایی                        127

1-17-4- اعتبار اسنادی مدت‌دار و نسیه                               128

1-18- کارت بازرگانی                                         128

1-18-1- کاربردهای کارت بازرگانی                     128

 

فصل 2 - مدیریت و مهندسی عوامل تجاری حین تجارت بین‌الملل

2-1- فرایند انجام خرید و سفارش خارجی از طریق کارت بازرگانی                135

2-2- گواهی بازرسی                                                             142

2-3- اسناد حمل                                                               144

2-4- اظهارنامه‌ها و مدارک پیوست                                           144

2-4-1- اظهارنامه‌ی اجمالی                                     144

2-4-2- اظهارنامه‌ی ورود یا خروج Declaration of Arrivel or Departure            145

2-4-3- اظهار نامه‌ی کالا Declaration Goods                                   145

2-4-4- اظهار نامه مبدأ Declaration of Origin                               145

2-4-5- اعلامیه‌ی ارز                                                          145

2-4-6- بار انداز                                                                                  145

2-4-7- بارنویسی                                                                              146

2-4-8- بارنامه                                                                            146

2-4-9- پروفرما                                                                         146

2-4-10- ترانشیپ Transshipment                                                 146

2-4-11- تعهد ترانزیت Transit bond-note                                        146

2-4-12- ترخیص کالا Clearance of Goods                                     147

2-4-13- درابک Drwback                                                     147

2-4-14- سیاهه‌ی تجاری                                                     147

2-4-15- سیف CIF                                                         148

2-4-16- سی اند اف F&C                                               148

2-4-17- عدل                                                                    148

2-4-18- فله                                                                       148

2-4-19- فوب FOB                                                              148

2-4-20- کانتینر                                                                  148

2-4-21- کالای متروکه                                                      148

2-4-22- کابوتاژ                                                            149

2-4-23- کارته تیر                                                         149

2-4-24- کارنه آ.ت.آ ATA                                                  149

2-4-25- کالاهای توشه‌ای و ملزومات Store                                    149

2-4-26- کنوانسیون آ.ت.آConvention ATA                                 149

2-4-27- منوانسیون کیوتو Convention Kyoto                              150

2-4-28- کنوانسیون نایروبی Nairobi Convention                           150

2-4-29- گواهی مبدأ Cortificate of Orign                            150

2-4-30- گواهی بازرسی                                                  150

2-4-31- گواهی بیمه                                                     150

2-4-32- مانیفست                                                      151

2-4-33- مانیفست محموله (بار)                                       151

2-5- اصطلاحات بین‌المللی بازرگانی                                   151

2-6- معیارهای طبقه‌بندی کالا                                            153

2-6-1- توصیف و شرح کالا                                              153

2-6-2- درجه و مرحله‌ی ساخت                                        154

2-6-3- کاربرد یا عمل                                                   154

2-6-4- بیمه‌ی باربری (حمل و نقل) کالا                             154

2-6-4-2- تقسیم‌بندی بر پایه‌ی محدوده‌ی جغرافیای                 155

2-6-4-3- تقسیم‌بندی بر مبنای نوع پوشش بیمه‌ای                  155

2-7- انواع پوشش بیمه‌ای در بیمه‌ی حمل و نقل کالا                155

2-7-1- بیمه با شرایط C                                             156

2-7-2- خطرات بیمه شده                                           156

2-7-3- اسناد و مدارک لازم جهت بررسی و پرداخت خسارت محمولات وارداتی و صادراتی       157

2-7-4- اسناد و مدارک لازم جهت بررسی پرداخت خسارت محمولات حمل و نقل داخلی         157

2-7-5- اسناد و مدارک لازم جهت بررسی و پرداخت خسارت محمولات وسایل نقلیه‌ی آبی (شناورهای
 کوچک و دریای)

2-8- شرایط عمومی بیمه‌نامه‌ی باربری                    158

2-9- شناخت سازمان‌های تجاری                          159

2-9-1- کمیسیون اقتصاید و اجتماعی سازمان ملل برای آسیا و منطقه‌ی اقیانوس آرام (ESCA) 160

2-9-2- مؤسسه‌ی آموزشی و پرورشی ملل متحد (UNITAR)                               160

2-9-3- کنفرانس تجارت و توسعه‌ی ملل متحد(UNCTAD)                       160

2-9-4- بانک بین‌المللی ترمیم و توسعه                                  161

2-9-5- صندوق کودکان ملل متحد (UNICEF)                        161

2-9-6- صندوق بین‌المللی توسعه‌ی کشاورزی (IFAD)                 161

2-9-7- صندوق بین‌المللی پول (IMF)                                  161

2-9-8- سازمان جهانی بهداشت (WHO)                                161

2-9-9- سازمان خوار بار و کشاورزی ملل متحد (فائو) (FAO)                  162

2-9-10- سازمان جهانی هواشناسی (WMO)                                     162

2-9-11- سازمان آموزشی علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) (UNESCO)      162

2-9-12- سازمان بین‌المللی کار (ILO)                                               162

2-9-13- سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) (ICAO)                         163

2-9-14- سازمان توسعه ی صنعتی ملل متحد (یونیدو) (UNIDO)                      163

2-9-15- سازمان کشورهای صادر کننده‌ی نفت (اوپک)  (OPEC)                      163

2-9-16- برنامه‌ی عمران ملل متحد (UNDP)                                         163

2-10- سازمان بین‌المللی استاندارد (ایزو)                                                 164

2-10-1- سازمان بین‌المللی ایزو ISO                                             164

2-10-2- هدف ایزو ISO                                                        164

2-10-3- استاندارد اختیاری ایزو ISO                                           164

2-10-4- مفاهیم ایزو 9000                                                         165

2-10-5- خصوصیت بارز ایزو 9000                                                  166

2-10-6- مدت اعتبار ایزو 9000                                                      166

2-10-7- گواهینامه‌ی ایزو 9000                                                      167

2-10-8- قدم‌های اساسی جهت دریافت گواهینامه‌ی ISO9000                    167

2-11- اتحادیه اقتصادی                                                           168

2-12- تحقیقات بازاریابی خارجی                                                 171

2-12-1- مشکلات تحقق بازاریابی در کشورهای مختلف                     171

2-12-2- سیستم اطلاعاتی بازاریابی                                            172

2-12-3- ارکان اساسی سیستم اطلاعاتی بازاریابی                                  172

2-12-4- دسته‌بندی اطلاعات مربوط به بازار                                     173

2-12-5- استراتژی بازاریابی بین‌الملل                                             173

2-12-6- دوره‌ی عمر کالای بین‌المللی                                          74

2-12-7- نام‌گذاری کالا                                                          174

2-12-8- معرفی کالای جدید                                                    174

2-12-9- ترفیع                                                                  175

2-12-10- موانع فرآیند ارتباطات بین‌المللی                                       175

2-12-11- تبلیغات جهانی                                                      175

2-12-12- قیمت‌گذاری                                                         176

2-12-13- عوامل موثر بر قیمت‌گذاری بین‌المللی                              176

2-12-14- قیمت جهانی و قیمت‌های مختلف برای بازارهای مختلف        176

2-12-15- توزیع                                                                177

2-12-16- ساختار توزیع بین‌المللی                                           177

2-12-17- استراتژی توزیع بین‌المللی                            177

2-13- استاندارد و تجارت                                         178

2-14- انواع استاندارد                                                179

2-14-1- استاندارد ملی                                             179

2-14-2- استاندارد منطقه‌ای                                        179

2-14-3- استاندارد بین‌المللی                                       180

2-14-4- نقش مؤسسه‌ی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در تجارت     181

2-14-5- اداره‌ی ‌کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران              181

2-15- روش‌های اجرایی موجود در اداره‌ی نظارت بر امور صادرات و واردات                     182

2-15-1- صدور گواهینامه انطباق یا عدم انطباق کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری    182

2-15-2- صدور گواهینامه‌ی انطباق کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری         183

2-15-3- صدور مجوز حذف بازرسی                                                    183

2-15-4- ضوابط فنی استفاده از CE مارک                                       184

2-16- معرفی سایت‌ها و منابع مفید تجارت بین‌الملل                      184

2-17- ثبت سفارش                                                          189

2-17-1- مراحل ثبت سفارش                                              189

2-17-2- انواع ثبت سفارش                                                 190

2-17-3- ثبت سفارش و مراحل آن                                        191

2-17-3-1- انواع روش‌های واردات کالا از طریق ثبت سفارش                 193

2-17-3-2-  مدارک مورد نیاز برای ثبت سفارش کالا                            194

2-17-3-3-  اصلاحیه‌ی ثبت سفارشات                                           195

2-17-3-4-  تمدید ثبت سفارش                                                 195

2-17-3-5-  ابطال ثبت سفارشات                                             196

2-17-3-6-  ثبت سفارش ورود موقت کالا ماده 12 ق م ص ماده 24 آیین‌نامه آن قانون   196

2-17-3-7-  نحوه ی گردش کار اجرایی                                                        196

2-17-4-7- وظایف و نحوه ی کار کمیسیون چهارنفره                                 198

2-18- SWIFT چیست؟                                         201

2-19- انواع بارنامه‌های دریایی                                     202

2-20- انواع دیگر بارنامه                                            204

2-21-‌ فنون مذاکرات بین‌المللی                                       205

2-22- 45 راز برای موفقیت در تجارت بازرگانی و بازاریابی بین‌الملل      211

2-23- اسرار تجارت دریایی                                                      216

2-24- مطالب مفید در مورد حمل و نقل دریایی                                218

2-25- ارتباط موسسات بازرگانی با بازار ارز                                      219

2-26- روش‌های پیش‌بینی قیمت ارز                                  220

 

فصل 3 - اسرار تجارت و عملیات مهندسی تجارت بین‌الملل

3-1- مفهوم تحویل موقت و تحویل دائم                                  223

3-2- فعالیت حمل و نقل (یا کریری)                                      224

3-2-1- وظایف کریر                                                        224

3-2-2- مسئولیت‌ها                                 225

3-2-3- حقوق                                       226

3-2-4- داوری                                    226

3-2-5- بیمه                                      227

3-3- وظایف فورواردر                             227

3-4- حمل و نقل بین‌المللی (T.I.R)                  228

3-5- مقررات TIR                                     229

3-6- اقداماتی که باید در صورت اطلاع از حوادث در ارتباط با راهنامه‌های C.M.R انجام شود230

3-7- بخشی از آیین‌نامه‌ی اجرایی قانونی حمل و نقل و عبور کالای خارجی             231

3-8- قوانین و مقررات صادرات و واردات فدراسیون روسیه                       232

3-9- 14 راز مؤثر برای موفقیت در بازار کار                            234

3-10- 50 راز برای داشتن سایتهای تجاری جذاب و تجارت الکترونیک موفق        236

3-11- 10 اشتباه بزرگ در راه‌اندازی تجارت بین‌الملل                            242

3-12- 26 راز برای موفقیت در فروشندگی (فروشنده‌ی حرفه‌ای)                 245

3-14- 33 راز موفقیت در تجارت و کسب و کار                                250

3-15- 9 راز طلایی و جادویی مهم برای استفاده از کلمات در فروش          254

3-16- 40 راز طلایی بازاریابی، خرید، فروش و مذاکره‌ی تلفنی                 255

3-17- 25 راز مهم در مشتری‌مداری و راهکارهای کسب رضایت مشتریان           260

3-18- 5 راز پنهان موفقیت در بازاریابی                                              267

3-19-  48 راز کلیدی فروش و فروشندگی                              268

3-20-  10 راز طلایی موفقیت در فروش و بازاریابی                     273

3-21-  9 راز تاجران موفق                                                 274

3-22-  10 راز مهم در مدیریت بخش فروش                             2767

3-23-  15 راز تاجران موفق                                               279

3-24-   10 راز مهم در تجارت الکترونیک                               280

3-25-  22 راز موفقیت در تجارت الکترونیک                                 283

3-26-  10 راز کلمات جذاب تبلیغاتی در کسب و کار                          285

3-27-  21 راز برای خرید بهتر                                                  287

3-28-  10 راز مهم هنگام خرید                                                 289

3-29-  10 راز برای حرفه‌ای شدن در کار                                      291

3-30-  16 راز حرفه‌ای اندیشیدن و حرفه‌ای شدن در تجارت                  292

3-31-  11 راز تفکر انسانهای موفق                                            293

3-32-  5 راه برای موفقیت در فروشندگی اینترنتی                            294

3-33-  رازهای حمل و نقل هوایی در تجارت بین‌الملل                     296

 

فصل 4 – مبانی اصول و مفاهیم اینکوترمز

4-1- هدف و قلمرو اینکوترمز                                                 303

4-2- علت بازنگری اینکوترمز                                                  304

4-3- اینکوترمز 2000                                                           305

4-4- منظور نمودن اینکوترمز در قرار داد فروش                               306

4-5- ساختار اینکوترمز                                                          306

4-6- ترمینولوژی                                                         306

4-6-1- فروشنده‌ی (کالا) Shipper                          308

4-6-2- تحویل Delivery                                    308

4-6-3- «معمول» ـ (متداول) Usual                       309

4-6-4- «هزینه‌ها» (عوارض) Charges                    309

4-6-5- «بنادر»، «اماکن (محلها)»، «نقاط» و «محلهای کار»                310

4-6-6- «کشتی» و «شناور» Ship and Vessel                               310

4-6-7- «کنترل» و «بازرسی» Checking and inspection                 310

4-6-8- وظایف فروشنده در تحویل (کالا)                                       311

4-6-9- انتقال مسئولیت (ریسک) و هزینه‌های مربوط به کالا                  311

4-7- اصطلاحات                                                                  312

4-7-1- اصطلاحات گروه F                                                   312

4-7-2- اصطلاحات گروه "C"                                                313

4-7-4- اصطلاحات گروه D                                                  318

4-8- ایجاد تغییر در اینکوترمز                                                319

4-9- توضیح در مورد استفاده از اصطلاحات324

4-10- بارنامه و تجارت الکترونیکی                                          24

4-11- اسناد حمل غیرقابل انتقال به جای بارنامه‌ها                         325

4-12- حق دادن دستورات به حمل کننده                                   326

4-13- داوری اتاق بازرگانی بین‌المللی                                      326

4-14- EXW (EX wirks) تحویل در محل کار (محل تعیین شده)               327

4-15- FCA (… named palce) تحویل به حمل کننده (محل تعیین شده)    330

4-16- (…named port of shipment) FAS «تحویل در کنار کشتی» (بندر تعیین‌شده)  335

4-17- (…named port of shipment) FOB تحویل روی عرشه (بندر تعیین شده) 339

4-18- (…named port of destination) CFR هزینه و کرایه‌ی حمل (بندر مقصد تعیین شده) 343

 4-19- (…named port of destination) CIF هزینه، بیمه و کرایه‌ حمل (بندر مقصد تعیین شده) 347

4-20- (…named place of destination) CPT کرایه‌ی حمل پرداخت شده تا (مقصد تعیین شده) 352

4-21- (…named place of destination) CIP کرایه‌ی حمل و حق بیمه‌ی پرداخت شده تا (مقصد تعیین شده) 356

4-22- (…named plase) DAF تحویل در مرز (محل تعیین شده) 361

4-23- (named port of destination) DES تحویل از کشتی (بندر مقصدتعیین‌شده)             365

4-24- (…named port of destination) DEQ تحویل در اسکله (مقصد تعیین‌شده)            369

4-25- (…named plave of destination) DDU تحویل بدون پرداخت عوارض و حقوق گمرکی (مقصد تعیین شده)

4-26- (…named place of destination) DDP تحویل با پرداخت عوارض و حقوق گمرکی (مقصد تعیین شده)

4-27- بشریح برخی از واژگان اینکوترمز381

4-27-1- (…named place Ex Works) EXW تحویل در محل (... محل تعیین شده)        381

4-27-2- (…named place Free Carrier) FCA تحویل به حمل کننده (... محل تعیین‌شده) ...... 382

4-27-3- (…named port of shipment Free Alongside Ship) FAS تحویل در کنار کشتی ( بندر بارگیری تعیین شده) 382

4-27-4- (…named port of shipment Free On Board) FOB تحویل روی عرشه (... بندر بارگیری تعیین شده) 382

4-27-5- (…named port of destination Cost and Freight) CFR هزینه و کرایه حمل (... بندر و مقصد تعیین شده) 383

4-27-6- (…named port of destination Cost, Insurance and Freight) CIF هزینه، بیمه و کرایه‌ی حمل (... بندر مقصد تعیین شده) 383

4-27-7- (…named place of destination Carriage Paid To) CPT کرایه‌ی حمل پرداخت شده تا (... مقصد تعیین شده) 383

4-27-8- (…named place of destination Carriage and Insuranc-e Paid to) CIP -کرایه‌ی حمل و بیمه‌ی پرداخت شده تا (... محل تعیین شده در مقصد) 384

4-27-9- …named place of destination Carriage and Insurance Paid to) CIP کرایه‌ی حمل و بیمه‌ی پرداخت شده تا (... محل تعیین شده در مقصد) 385

4-27-10- (…named place Delivered At Frontier) DAF تحویل‌در مرز (... محل‌تعیین‌شده)... 385

4-27-11- (…named port of destination DELIVERED EX SHIP) DES تحویل از کشتی
(... بندر مقصد تعیین شده) 385

4-27-12-(…named port of destination Delivered Ex Quay) (duty paid) DEQ هزینه و کرایه حمل (... بندر و مقصد تعیین شده) 385

4-27-13-(…named place of destination Delivered DUTY UNPAID) (duty paid) DDU تحویل عوارض پرداخت نشده (... محل مقصد تعیین شده) 386

4-27-14- (…named port of destination Delivered Ex Quay) (duty paid) DEQ هزینه و کرایه حمل (... بندر و مقصد تعیین شده)

4-28- آشنایی با برخی اصطلاحات بازرگانی و پرسش‌های بازرگانی خارجی          387

4-29- بازده اقتصادی در حمل و نقل انبارها                                394

4-30- طبقه‌بندی چهار گروه اینکوترمز                                  399

4-30-1- اصطلاحات گروه E                                     402

4-30-2- اصطلاحات گروه F                                      402

4-30-3- اصطلاحات گروه C                                      406

4-30-4- اصطلاحات گروه D                                      409

4-31- نمونه و تشریح جزییات تعدادی از اینکوترمزها در تجارت بین‌الملل            418

4-31-1- تحویل کالا در محل کار (... نام محل مقرر) EXW                    418

4-31-2- FCA تحویل کالا در محل مقرر به حمل کننده (.... نام محل مقرر)        421

4-31-3- FAS تحویل کالا در کنار کشتی (... نام بندر بارگیری)                      425

4-31-4- DDP تحویل کالا در محل مقرر در مقصد با ترخیص و با پرداخت حقوق و عوارض گمرکی
 (... نام محل مقرر در مقصد)

4-32- تغییرات اینکوترمز 2010                                          432

4-33- اصطلاحات بین‌اللملی بازرگانی                                         436

4-34- بارنامه                                                                   437

4-35- اصطلاحات دریایی در تجارت بین‌الملل                               441

4-36- انواع بارنامه‌ی رایج در حمل و نقل                                   463

4-37- قرارداده اجاره‌ی کشتی و انواع آن                                    463

4-38- OEM چیست؟                                                       466

4-39- اصطلاحات دریایی در تجارت بین‌الملل                           

[ ۱۳٩٠/٩/٥ ] [ ۱٠:۳٦ ‎ق.ظ ] [ گروه آموزش تحقیق مشاوره و اجرا - مدیریت بازاریابی ارتباطات فروش تبلیغات خلاقیت www.khooyeh.com ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

گروه آموزش تحقیق مشاوره و اجرا برنامه ها سیستم ها و پروژه های مدیریت بازاریابی فروش تبلیغات برند خلاقیت ارتباطات www. www.alikhooyeh.blogfa.com معرفی مدیر عامل:مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش - با بیش از 14سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 11 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از 200 پروژه در حوزه مدیریت، بازاریابی، فروش، تبلیغات، برند، ارتباطات و روابط عمومی در سراسر کشور، دارای سابقه بیش از 350000 نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از 100 ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی ....... www.khooyeh.ir 2- فهیمه احمدی،کارشناس ارشد روانشناسی بالینی، نویسنده، مترجم، مشاور و مدرس ، دارای 5 کتاب چاپ شده در حوزه ادبیات، بازاریابی، تبلیغات، فروش و برند، مدیر عامل گروه GMAS، مدرسه بازاریابی، فروش وتبلیغات ایران، منشور مدیریت ایران و منشور بازاریابی ایران آکادمی بازاریابی، کلینیک بازاریابی، کلینیک برند و ... ،دارای مدارک معتبر TTC, FCE،تدریس و ارایه سمینار با همکاری آقای خویه در زمینه های روانشناسی فروش، بازاریابی، ارتباطات و تبلیغات،دارای ده ها اثر چاپ شده در نشریات مختلف، مهمان وکارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما ،تهیه کننده ومجری بسته های آموزشی بازاریابی، فروش، تبلیغات، برند و خلاقیت تماس با ما: www. www.khooyeh.ir 09122991608 09372991608 khooyehali@yahoo.com khooyeh@gmail.com www.marketingschool.blogfa.com marketingmanagement.persianblog.ir www.saleschool.persianblog.ir www.storemanagement.persianblog.ir www.marketingschool.persianblog.ir گروهی از اساتید دانشگاه، متخصصان، پژوهشگران حرفه ای، مجریان با تجربه، مدیران با سابقه و ... سوابق گروه: ارایه بیش از 5000 ساعت مشاوره تخصصی به سازمان ها و برندهای معتبر، اجرای بیش از صدها پروژه تحقیقات بازار، برندسازی، رفتار مصرف کننده، کلوپ مشتریان، CRM، مهندسی فروش و بازاریابی، کمپین تبلیغات، برنامه های ارتباطات بازاریابی IMCو روابط عمومی، دپارتمان بازاریابی و فروش، فروشگاه، مدیریت پخش و توزیع، فروش مویرگی، هدفگذاری، تقسیم بازار، راه اندازی دپارتمان فروش وبازاریابی، استقرار سیستم توزیع و فروش مویرگی، راه اندازی فروشگاه زنجیره ای، چیدمان فروش، کلینیک بازاریابی، برنامه بازاریابی و ....- مشاوره جهت تدوین اهداف فروش و استراتژی های هدفگذاری در فروش و برنامه های زمان بندی اهداف فروش و بازاریابی نظارت بر اجرای برنامه‌ی فروش و بازاریابی،تنظیم روش ها و جداول پیش بینی فروش به روش های حرفه ای و علمی، تدوین و ایده پردازی برنامه های افزایش فروش، اجرای جشنواره های فروش و بازاریابی، ارائه راهکارهای ارتباطی و تعاملی در جهت سازی سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری و فکر افزاری افزایش فروش،استخدام گزینش و مصاحبه با نیروهای فروش و بازاریابی ، به کارگماری نیروهای موثر فروش، تشکیل دپارتمان فروش و بازاریابی، بررسی دلایل کاهش مشتریان و افت فروش و دلایل نارضایتی مشتریان، بررسی دلایل ناکارآمدی نیروهای فروش. شناسایی عوامل وفادار نبودن مشتریان و گرایش آنها به رقبا، روش های افزایش میزان وفاداری مشتریان و تکنیک های وفادارسازی مشتریان، بررسی ویژگی های محیط های مختلف فروش - تدوین شرح وظایف سطوح مدیریتی و مهندسی فروش، پیاده سازی و بهینه سازی سیستم های جامع مدیریت فروش و بازاریابی در سازمان، طراحی تدوین و استقرار فرآیندهای فروش، تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش سازمان با هماهنگی مدیران، بررسی و آنالیز روانشناسی خرید و روان شناسی فروش، تحقیقات رفتار مصرف کنندگان، اجرای جشنواره های فروش و بازاریابی، آنالیز دلایل شکست روشهای اجرایی در جذب مشتریان جدید، بهبود سطح حفظ مشتری جهت افزایش فروش و ایجاد جریان درآمد اضافی، ایجاد واحد CRM اثربخش و اجرایی در شرکت و سازمان ، شناسایی نیازهای مشتریان و جلب اعتماد آنها برای خرید، آموزش تیم فروش در جهت بهبود عملکرد، تکنیک های رفتار شناسی و رفتارسنجی مشتریان در فروش، طبقه بندی انواع مشتریان و تکنیک های فروش به آنها، طراحی و نظارت بر چرخه عملیات فروش، طراحی عملیات ستادی فروش، اجرای مناسب ترین وساده ترین روشهای فروش و بازاریابی، مشاوره در جهت کاهش هزینه های بازاریابی و فروش.... مشاوره فروش، مشاوره و اجرای راهکارهای افزایش فروش، مشاوره و اجرای مهندسی فروش، تشکیل دپارتمان فروش و بازاریابی، اجرای پروژه های مهندسی فروش، راه اندازی و استقرار فروش و بازاریابی مویرگی، راه اندازی و استقرار فروشگاه، اجرای پروژه های چیدمان فروش، تربیت فروشنده و ویزیتور، استخدام فروشنده و بازاریاب، راه اندازی پخش و توزیع مویرگی، استقرار نرم افزارهای فروش، مشاوره نرم افزار و سخت افزار فروش، فروش انلاین، مشاوره فروشگاه مجازی، مشاوره ارتقا فروش، مشاوره ترفیع فروش، اجرای جشنواره های فروش، و .... هدف ما ارائه خدمات مشاوره مدیریت در زمینه بازاریابی و مهندسی فروش و برند با تمرکز بر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در قالب ارائه راهکار، تعیین استراتژی، برنامه ریزی، پیاده سازی و آموزش با استفاده از متدلوژیها و تکنولوژیهای معتبر جهانی می باشد. وظیفه ما افزایش فروش و سهم بازار شرکت شما، استفاده بهینه از فرصتهای تجاری، کاهش هزینه های بازاریابی و فروش و بهره مندی از سیستمها و راهکارهای نوین مدیریت بمنظور رویارویی با چالشهای پیش رو در دو سطح ملی و بین المللی می باشد. ............................................ این وب سایت آماده درج مطالب شما می باشد لطفا مطالب خود را جهت درج در وب سایت ارسال فرمایید....................
صفحات اختصاصی
امکانات وب
RSS Feed