اسرار تجارت بین الملل آکادمی تجارت بین الملل کلینیک تجارت بین الملل دپارتمان تجارت بین الملل نوابغ تجارت بین الملل مدرسه
 
لینک دوستان
->
پيوندهای روزانه

دوستان برای تهیه کتاب اسرار تجارت بین الملل به نشر مهربان مراجعه نمایند

[ ۱۳٩٠/۱٢/٢٧ ] [ ٤:۳٠ ‎ب.ظ ] [ گروه آموزش تحقیق مشاوره و اجرا - مدیریت بازاریابی ارتباطات فروش تبلیغات خلاقیت www. ]

بازاریابی بین الملل

}        فهرست

}        فصل اول

}        کلیات بازاریابی بین‌المللی

}        هدف کلی

}        هدف کلی این فصل،‌ آشنایی دانشجو با فرآیند تجارت و بازاریابی بین‌المللی و تفاوت آن با بازاریابی داخلی است. همچنین به دانشجو کمک می‌کند تا عضو بهتر و موفقتری در تجارت و بازاریابی بین‌المللی باشد. این هدف از طریق تهیه‌کردن اطلاعات در مورد اینکه چه اتفاقی در بازار بین‌المللی می‌افتد و با کمک آن‌ها در انتقال دانش در زمینه معاملات تجاری موفق به انجام می‌رسد.

}        هدف‌های رفتاری

}        از شما انتظار می‌رود پس از مطالعه این فصل بتوانید:

◄     مفاهیم بازاریابی را تعریف کنید

◄     تجارت و بازاریابی بین‌المللی را تعریف کنید.

◄     تفاوت تجارت و بازاریابی بین‌المللی را با بازاریابی داخلی بیان کنید.

◄     بازاریابی تطبیقی را شرح دهید.

◄     تجارت و بازاریابی بین‌المللی و سطوح رقابت را شرح دهید.

◄     عناصر مزیت استراتژیک را نام ببرید.

◄     عوامل محیطی تجارت و بازاریابی بین‌المللی را شرح دهید.

}        هدف بازاریابی

}        هدف بازاریابی ، فروش فراوان است. هدف، شناختن و درک مشتری به نحوی است که کالا یا خدمت ارایه شده دقیقاً متناسب باشد، به طریقی که کالا یا خدمات با نیازهای او منطبق گردد و کالاهای خود را به فروش رساند

}        تعریف بازاریابی

}        عبارت است از مجموعه‌ای از فعالیت‌های انسانی و اقتصادی هدایت شده در جهت ارضای نیازها و خواسته‌های افراد جامعه

}        تعریف بازریابی بین‌المللی

}        عبارت است از بازاریابی کالا و خدمات در بیش از یک کشور که شامل صدور کالا از کشوری به کشور دیگر می‌باشد.

}        با استفاده از اصول علمی به چه سولاتی می‌توان پاسخ داد؟

      چگونه می‌توان تولیدات یا خدمات مناسب تجارت و بازاریابی بین‌المللی را شناخت؟

      چه نوع قضاوتی لازم است یا لازم خواهد بود؟

      چه رفتاری از طریق رقبای جهانی انتظار می‌رود؟

      گزینه‌های استراتژیک جهانی کدامند؟

}        اهمیت تجارت جهانی

}        کشورهایی که هرگز نمی‌توانستند نقش اصلی در تجارت جهانی داشته باشند ناگهان به قطب اقتصادی تبدیل شده‌اند،‌بدین ترتیب،‌افراد و شرکت‌ها دریافته‌اند که حیطه رقابت آن‌ها بازار داخلی نبوده بلکه بازار جهانی هستند.

}        تجارت جهانی، امروزه یک مجموعه به هم پیوسته جهانی از بازار‌ها، تکنولوژی و شرایط زندگی استاندارد که در گذشته ناشناخته بوده‌اند، می‌باشد.

}        تفاوت‌های بازار‌های داخلی و بین‌المللی

◙        تکنیک‌های بازاریابی

◙        تفاوت‌های محیطی

◙        محدودیت‌ها و مقرارت دولتی

◙        میزان درآمدهای جوامع

◙        تفاوت‌های فرهنگی

}        بازاریابی تطبیقی

}        اساس مطالعه بازاریابی تطبیقی،‌ پیرامون تشابهات و تفاوت‌های موجود بین بازاریابی کشورهای مختلف دور می‌زند. در بازاریابی تطبیقی، تلاش بر آن است که تفاوت‌ها و تشابهات موجود

}        در کشورهای مختلف در خصوص تقاضای مردم و بازار محصولات شناسایی،‌مطالعه، تجزیه تحلیل شده،‌مورد تفسر قرار گیرد و سپس طبقه‌بندی شوند.

}        در بازاریابی تطبیقی،‌ مدیر بازاریاب در می‌یابد که معیارهای بازاریابی در کشور کانادا بیشتر به بازار آمریکا شباهت دارد تا به بازار مالزی یا سنگاپور و یا این که تشابهات بازار مالزی و اندونزی با یکدیگر بیش از تشابه به هر یک از این کشورها با بازار استرالیا است.

}        تجارت و بازاریابی بین‌المللی و سطوح آن

}        تجارت و بازاریابی بین‌المللی با سطح رقابت ارتباط نزدیک دارد،‌هر چه در سطوح رقابت به رقابت بین شرکتها و سازمان های بین‌اللملی نزدیکتر شویم اهمیت تجارت و بازاریابی بین‌المللی بیشتر می‌شود.

}        سطوح طبقه‌بندی رقابت تجاری

  1. رقابت در سطح یک شرکت
  2. رقابت در سطح صنعت
  3. رقابت در سطح ناحیه
  4. رقابت در سطح کشور

}        سطوح طبقه‌بندی رقابت تجاری

  1. سطوح کلی تجارت در سطح بین‌الملل
  2. رقابت در سطح بخشهای استراتژیک شرکت
  3. رقابت در سطح مهارت‌های فردی

}        عناصر مزیت استراتژیک بازاریابی

  1. سیستم کارآمد تحقیقات بازاریابی
  2. روش‌های موثر بسته‌بندی
  3. تبلیغات موثر
  4. کانال‌های توزیع
  5. استراتژی قیمت‌گذاری مناسب

}        تفاوت عمده  بازاریابی  داخلی  و  بین‌المللی

}        تفاوت عمده  بازاریابی  داخلی  و  بین‌المللی محیط بازاریابی

}        است.

}        عوامل خارجی  محیط  بازاریابی  بین‌المللی

1)      عوامل اقتصادی

2)      عوامل سیاسی

3)      عوامل فرهنگی

}        عوامل اقتصادی

}        عوامل اقتصادی را می‌توان را در ساختار صنعت و درآمد ملی جستجو کرد.

}        اهم عوامل اقتصادی

◄     اقتصاد جایگزین

◄     اقتصاد صادرات مواد خام و اولیه

◄     توسعه صنعتی

}        عوامل اقتصاد بر اساس درآمد ملی

      درآمد بسیاربالای خانوارها

      درآمد بسیار پایین خانوارها

      خانوارها با درآمدهای بالای متوسط و پایین

}        عوامل سیاسی

<    نگرش کلی نسبت به خریدهای بین‌المللی

<    ثبات سیاسی

<    مقررات پولی و مالی

<    بوروکراسی دولتی

}        عوامل فرهنگی

←     آداب و رسوم

←     زبان

←     قومیت

←     اعتقادات یا باورهای عمومی

}        فصل دوم

}        محیط فرهنگی در بازاریابی بین المللی

}        هدف کلی

}        هدف کلی در این فصل، آشنایی دانشجو با تعریف فرهنگ، عوامل تشکیل‌دهنده محیط فرهنگی و تاثیر هر یک از این عوامل در تدوین برنامه موثر تجارت و بازاریابی بین‌المللی و فنون مذاکره تجاری می باشد.

}        هدف های رفتاری

}        از شما دانشجویان انتظار می رود بعد از مطالعه این فصل بتوانید:

  1. یک تعریف ساده از فرهنگ ارائه نمایید.
  2. عناصر تشکیل دهنده فرهنگ را برشمارید.
  3. فرهنگ مادی را توضیح دهید و با تاثیرات آن بر تجارت و بازاریابی بین‌المللی آشنا شوید.
  4. با مشکلات ناشی از تنوع زبان و همچنین اهمیت زبان در تجارت و بازاریابی بین‌المللی آشنا شوید.

}        اهمیت فرهنگ در بازاریابی بین‌المللی

}        مجموعه‌ای از نمادها، نهادها و روش‌ها در یک جامعه که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده و تعیین و تنظیم کننده رفتار انسان‌ها است. گفته می‌شود، این نمادها ممکن است ناملموس (مانند باورها، ارزش‌ها و خواسته‌ها) یا ملموس (مانند ابزار، مسکن، محصولات و کارهای هنری) باشند.

}        عناصر فرهنگ

}        عوامل تشکیل دهنده فرهنگ جهانی عبارتند از:

  • فرهنگ مادی
  • زبان
  • مذهب
  • عادات
  • تعلیم و تربیت
  • هنر

}        مذهب

}        از ارکان اساسی فرهنگ هر کشور،‌ دین مردم آن کشور است. مذهب،‌کیفیت و کمیت اغلب رفتارهای اقتصادی را تعیین می‌کند. در برخی از کشورها، باورهای مذهبی به اندازه‌ای اهمیت دارد که مردم در تصمیم‌گیری برای انجام هرگونه فعالیت اقتصادی به تعالیم مذهبی و بایدها و نبایدهای دین خود رجوع می‌کنند

}        نمونه‌های تاثیر مستقیم مذهب بر فعالیت‌های تجاری

}        تعطیلات مذهبی در ادیان مختلف و ماهیت هر یک از آن‌ها آثار ویژه‌ای تجاری در پی دارد.

}        تحریم‌ها و تجویزهای مذهبی

}        اغلب ادیان موارد حلال و حرام‌های متعددی را برای پیروان خود تعیین می‌کنند. به عنوان مثال تحریم خوردن ماهی برای کاتولیک‌ها، تحریم گوشت گاو برای هندوها و تحریم گوشت خوک برای مسلمان‌ها نام برد.

}        نگرش به موقعیت زنان

}        اسلام،‌زنان را ارزشمندتر ازآن می‌داند که در موارد خاص بازاریابی مورد استفاده قرار گیرند، در حالی که در برخی جوامع از آنان در امر بازاریابی سوء‌استفاده می‌کنند.

}        عادات

}        بسیاری از رفتارهای انسانی به عادات متکی‌اند. این عادت‌ها،‌اغلب از روی ساختار اجتماعی،‌مذهب،‌محیط جغرافیایی و سیاسی و نظایر آن شکل می‌گیرد.

}        عادات موثر بر فعالیت‌های  بازاریابی

♦        عادت در نوع نگرش به فعالیت‌های بازاریابی

♦        عادات در مورد ثروت‌اندوزی و کسب و کار مادی

♦        عادات در خصوص پذیرش تغییر

♦        عادات در قبول ریسک

}        سطح تحصیلات

}        بررسی سطح تحصیلات یک بازار خارجی برای بازاریابان بین‌المللی به دلایل زیر دارای اهمیت است.

  1.  اگر اکثر مصرف‌کنندگان بی‌سواد باشند،‌برنامه‌های بازاریابی از قبیل تبلیغات و نوشته‌های روی بسته‌بندی باید تغییر کنند.

}        سطح تحصیلات

  1. فروش محصولات با تکنولوژی پیشرفته، زمانی موفقیت‌آمیز خواهد بود که سطح آموزش مناسب در کشور هدف وجود داشته باشد.
  2. ارتباط و همکاری در کانال توزیع به درجه تحصیلات افرادی که در این کانلا قرار دارند، بستگی دارد.

}        سطح تحصیلات

  1. خدمات بازاریابی، مثل آژانس‌های تبلیغاتی با درجه تحصیلات رابطه مستقیم دارد.
  1. در جوامع با سطح سواد پایین برای تبلیغ یک محصول جدید استفاده از امکانات صوتی و تصویری (مثل تلویزیون) به جای نشریات،‌اثربخشی بیشتری دارد.

}        هنر در بازاریابی

†        ملل مختلف نگرش‌های متفاوتی به رنگ‌ها، فرم‌ها، طرح‌ها، واژه‌ها و تصاویر دارند. شناخت این تفاوت‌ها تاثیر بسزایی در طراحی محصول،‌ بسته‌بندی، انتخاب نام و نظایر آن دارد.

†        رنگ،‌ موسیقی و طراحی بارزترین موارد اختلاف جنبه‌های مختلف هنری ضروری خواهد بود.

}        تشابهات فرهنگی و استانداردسازی فعالیت‌های بازاریابی بین‌المللی

}         همانطور که بین بازارهای مختلف،‌ تفاوت‌های آشکاری وجود دارد؛ بین برخی از بازارها نیز تشابهاتی وجود دارد که یک شرکت باید این تشابهات را شناسایی نموده و بر اساس آن در چندین بازار مختلف، یک استراتژی تبلیغاتی مشخص را در پیش گیرد.

}        فواید استانداردسازی خط‌مشی بازاریابی

  1. صرفه‌جویی ناشی از استاندارد کردن طرح‌کالا، بسته‌بندی و تبلیغات
  2. ایجاد وحدت رویه،‌ثبات و یکنواختی در رابطه با خریداران و مشتریان
  3. برنامه‌ریزی و کنترل بهتر

}        ارتباطات و مذاکرات در فعالیت‌های بازاریابی بین‌المللی

}        ارتباطات

}        امروزه بازاریابی مدرن از محدوده تولید، قیمت‌گذاری، شناسایی بازار و توزیع کالا فراتر رفته و شرکت‌ها را مجبور به ایجاد تماس و ارتباط با خریداران بالقوه و بالفعل می‌نماید. وظیفه ارتباطات،‌ هدایت افراد یا سازما‌ن‌ها در شناخت کالا و خدمات و ترغیب آن‌ها نسبت به ترجیح‌دادن کالا و در نهایت خرید و مصرف کالا است. لیکن باید رضایت بعد از خرید خریداران را نیز جلب کند و موضوع برتر بودن کالا را به آن‌ها یادآوری نماید.

}        اهداف ارتباطات

}        منظور از ایجاد ارتباطات تحقق اصول زیر است:

»        اطلاع‌رسانی

»        ایجاد شناخت و آگاهی نسبت به کالا

»        علاقمند کردن مشتریان به استفاده از کالا

»        برتر دانستن

»        مصمم ساختن

»        انجام عمل خرید

}        تعریف فنون مذاکرات  تجاری

}        مذاکره هنر رسیدن به تفاهم متقابل از طریق چانه‌زنی، بحث و استدلال بر سر مسائل اساسی است.

}        ارکان مذاکرات بازاریابی

  1. هدف
  2. افراد
  3. اطلاعات

}        روش‌های  مذاکرات  بازاریابی

□        مذاکره ملایم

□        مذاکره خشن

□        مذاکره منطقی یا اصولی

}        مذاکره ملایم

}        بسیاری از مدیران بازاریابی تابع روش مسالمت‌آمیز،‌انعطاف‌پذیری،‌امتیاز دادن،‌برخورد دوستانه باوقار،‌خودداری از درگیری و خصومت برای رسیدن به نتیجه مطلوب می‌باشد.

}        مذاکره خشن

}        تاکتیک خشونت در مذاکرات بازرگانی از سیاست‌های نظامی به بازاریابی راه‌یافته و شیوه مطلوبی نیست.

}        مذاکرات منطقی  یا  اصولی

}        یک مذاکره‌کننده اعم از خریدار، فروشنده،‌واسطه یا بازاریاب بین‌المللی که در زمینه‌های حرفه‌ای فعالیت می‌نمایند با اصول‌گرایی،‌عدالت منطقی،‌ملایمت بجا و خشونت به موقع و بالاخره با نگرش سیستمی به موضوع می‌تواند مذاکرات را به طرف هدف راهبردی نماید.

}        مراحل مذاکره


ادامه مطلب
[ ۱۳٩٠/۱٢/٢٤ ] [ ٢:۱٧ ‎ب.ظ ] [ گروه آموزش تحقیق مشاوره و اجرا - مدیریت بازاریابی ارتباطات فروش تبلیغات خلاقیت www. ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

گروه آموزش تحقیق مشاوره و اجرا برنامه ها سیستم ها و پروژه های مدیریت بازاریابی فروش تبلیغات برند خلاقیت ارتباطات www. www.alikhooyeh.blogfa.com معرفی مدیر عامل:مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش - با بیش از 14سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 11 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از 200 پروژه در حوزه مدیریت، بازاریابی، فروش، تبلیغات، برند، ارتباطات و روابط عمومی در سراسر کشور، دارای سابقه بیش از 350000 نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از 100 ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی ....... www.khooyeh.ir 2- فهیمه احمدی،کارشناس ارشد روانشناسی بالینی، نویسنده، مترجم، مشاور و مدرس ، دارای 5 کتاب چاپ شده در حوزه ادبیات، بازاریابی، تبلیغات، فروش و برند، مدیر عامل گروه GMAS، مدرسه بازاریابی، فروش وتبلیغات ایران، منشور مدیریت ایران و منشور بازاریابی ایران آکادمی بازاریابی، کلینیک بازاریابی، کلینیک برند و ... ،دارای مدارک معتبر TTC, FCE،تدریس و ارایه سمینار با همکاری آقای خویه در زمینه های روانشناسی فروش، بازاریابی، ارتباطات و تبلیغات،دارای ده ها اثر چاپ شده در نشریات مختلف، مهمان وکارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما ،تهیه کننده ومجری بسته های آموزشی بازاریابی، فروش، تبلیغات، برند و خلاقیت تماس با ما: www. www.khooyeh.ir 09122991608 09372991608 khooyehali@yahoo.com khooyeh@gmail.com www.marketingschool.blogfa.com marketingmanagement.persianblog.ir www.saleschool.persianblog.ir www.storemanagement.persianblog.ir www.marketingschool.persianblog.ir گروهی از اساتید دانشگاه، متخصصان، پژوهشگران حرفه ای، مجریان با تجربه، مدیران با سابقه و ... سوابق گروه: ارایه بیش از 5000 ساعت مشاوره تخصصی به سازمان ها و برندهای معتبر، اجرای بیش از صدها پروژه تحقیقات بازار، برندسازی، رفتار مصرف کننده، کلوپ مشتریان، CRM، مهندسی فروش و بازاریابی، کمپین تبلیغات، برنامه های ارتباطات بازاریابی IMCو روابط عمومی، دپارتمان بازاریابی و فروش، فروشگاه، مدیریت پخش و توزیع، فروش مویرگی، هدفگذاری، تقسیم بازار، راه اندازی دپارتمان فروش وبازاریابی، استقرار سیستم توزیع و فروش مویرگی، راه اندازی فروشگاه زنجیره ای، چیدمان فروش، کلینیک بازاریابی، برنامه بازاریابی و ....- مشاوره جهت تدوین اهداف فروش و استراتژی های هدفگذاری در فروش و برنامه های زمان بندی اهداف فروش و بازاریابی نظارت بر اجرای برنامه‌ی فروش و بازاریابی،تنظیم روش ها و جداول پیش بینی فروش به روش های حرفه ای و علمی، تدوین و ایده پردازی برنامه های افزایش فروش، اجرای جشنواره های فروش و بازاریابی، ارائه راهکارهای ارتباطی و تعاملی در جهت سازی سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری و فکر افزاری افزایش فروش،استخدام گزینش و مصاحبه با نیروهای فروش و بازاریابی ، به کارگماری نیروهای موثر فروش، تشکیل دپارتمان فروش و بازاریابی، بررسی دلایل کاهش مشتریان و افت فروش و دلایل نارضایتی مشتریان، بررسی دلایل ناکارآمدی نیروهای فروش. شناسایی عوامل وفادار نبودن مشتریان و گرایش آنها به رقبا، روش های افزایش میزان وفاداری مشتریان و تکنیک های وفادارسازی مشتریان، بررسی ویژگی های محیط های مختلف فروش - تدوین شرح وظایف سطوح مدیریتی و مهندسی فروش، پیاده سازی و بهینه سازی سیستم های جامع مدیریت فروش و بازاریابی در سازمان، طراحی تدوین و استقرار فرآیندهای فروش، تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش سازمان با هماهنگی مدیران، بررسی و آنالیز روانشناسی خرید و روان شناسی فروش، تحقیقات رفتار مصرف کنندگان، اجرای جشنواره های فروش و بازاریابی، آنالیز دلایل شکست روشهای اجرایی در جذب مشتریان جدید، بهبود سطح حفظ مشتری جهت افزایش فروش و ایجاد جریان درآمد اضافی، ایجاد واحد CRM اثربخش و اجرایی در شرکت و سازمان ، شناسایی نیازهای مشتریان و جلب اعتماد آنها برای خرید، آموزش تیم فروش در جهت بهبود عملکرد، تکنیک های رفتار شناسی و رفتارسنجی مشتریان در فروش، طبقه بندی انواع مشتریان و تکنیک های فروش به آنها، طراحی و نظارت بر چرخه عملیات فروش، طراحی عملیات ستادی فروش، اجرای مناسب ترین وساده ترین روشهای فروش و بازاریابی، مشاوره در جهت کاهش هزینه های بازاریابی و فروش.... مشاوره فروش، مشاوره و اجرای راهکارهای افزایش فروش، مشاوره و اجرای مهندسی فروش، تشکیل دپارتمان فروش و بازاریابی، اجرای پروژه های مهندسی فروش، راه اندازی و استقرار فروش و بازاریابی مویرگی، راه اندازی و استقرار فروشگاه، اجرای پروژه های چیدمان فروش، تربیت فروشنده و ویزیتور، استخدام فروشنده و بازاریاب، راه اندازی پخش و توزیع مویرگی، استقرار نرم افزارهای فروش، مشاوره نرم افزار و سخت افزار فروش، فروش انلاین، مشاوره فروشگاه مجازی، مشاوره ارتقا فروش، مشاوره ترفیع فروش، اجرای جشنواره های فروش، و .... هدف ما ارائه خدمات مشاوره مدیریت در زمینه بازاریابی و مهندسی فروش و برند با تمرکز بر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در قالب ارائه راهکار، تعیین استراتژی، برنامه ریزی، پیاده سازی و آموزش با استفاده از متدلوژیها و تکنولوژیهای معتبر جهانی می باشد. وظیفه ما افزایش فروش و سهم بازار شرکت شما، استفاده بهینه از فرصتهای تجاری، کاهش هزینه های بازاریابی و فروش و بهره مندی از سیستمها و راهکارهای نوین مدیریت بمنظور رویارویی با چالشهای پیش رو در دو سطح ملی و بین المللی می باشد. ............................................ این وب سایت آماده درج مطالب شما می باشد لطفا مطالب خود را جهت درج در وب سایت ارسال فرمایید....................
صفحات اختصاصی
امکانات وب
RSS Feed